sunnuntai 2. maaliskuuta 2014

Lomaviikko takanapäin

Ollaan siis Volnan kanssa molemmat vietetty pienimuotoista lomaviikkoa, minä etsien intoa ratsastamiseen ja Volna no, vain lomaillut ( ja kerännyt energiaa..) Olen kuitenkin käynyt tallilla päivittäin, eikä mamma tietenkään mitään täyslomaa ole saanut, vaan joka päivä ollaan tehty yhdessä jotain, vähintään olen harjannut mamman puhtaaksi käytävällä. Se on jännä miten tuo kyseinen nelijalkainen voi saada itsensä alle 24ssä tunnissa niin paskaiseksi. Se on ihan sama, harjaatko tunnin vai 10 minuuttia, seuraavana päivänä odottava karvaturpa on aina yhtä likainen. Syynä on tietenkin meidän hieman mutaiset tarhat sekä se, että Volna tykkää karsinassaan olla hirveästi makuulla.
 

Mutta kuitenkin, mitä siis teen silloin, kun en ratsasta?
1. Juoksutan, joskin hyvin harvoin, mutta ajattelin kuitenkin lisätä sen tähän listaan. Sivuohjilla teen sellaisen n.20-40 min treenin, käyden kaikki askellajit läpi.
2. Taluttelen. Ihan vain riimunnarusta ilman sen suurempia ajatuksia. Kävellään vaan kentällä ja lähipiirissä katselemassa ja haistelemassa ilmaa.

"odota"
3. Maastakäsittelen. Tämä on nyt ollut mulla ja Volnalla se ykkösjuttu silloin kun en selkään ole jaksanut kiivetä. Eli vaihtelevasti joko yhdistelmällä suitset + köysi/naru tai riimu + köysi/naru. Volnalla oli ihmisen kunnioittaminen mulle tultaessa aika nolla. Eihän se päälle hyppinyt tai mitään, mutta siitä huomasi sen, kun ei vain kiinnosta. Nyt ollaankin tehty ihan perusjuttuja eli lähinnä vierellä kävelemistä, pysähtymisiä, paikallaan oloa vaikka minä jatkaisin matkaa ja siirtymiä. Ja on ihanaa huomata, miten kovasti mamma tästä(kin) nauttii, sillä kaikkihan on kivaa niin kauan kun on ruokaa?
"Ravi"

"vierelle"  
Kuvia käskyistä "laukka", "seis" tai "kavio" mulla ei nyt ole, mutta eipä nekään kovin ihmeellisiä käskyjä ole, kunhan helpottavat meidän arkielämää :)

Toivonmukaan pian voin lisätä listaan myöskin irtona maastakäsittelyn, hypytyksen sekä ohjasajon. Ei voi tietää mitä tulevaisuus tuo tullessaan ;)

2 kommenttia:

  1. oii, hienolta näyttää! seuraavaksi ratsastuskuvia? :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Juu tottakai, heti kun vaan saan kuvaajan mukaan tallille :)

      Poista