torstai 17. lokakuuta 2013

Varusteurheilua(ko?)

Aluksi infoa, eli blogin ulkoasu on päässyt hieman muuttumaan, suurimpana muutoksena varmaan uusi banneri ja täysin uusi nimi!
Oikeasta sivusta löytää pienen infopaketin musta ja Volnasta, ne tosin ovat vielä pahasti kesken. Oikealla on myöskin laskuri, että montako päivää menee ennenkuin Mamma muuttaa :)

Multa on useammin tultu kysymään, että mitä aijon ostaa/ mitä olen jo ostanut Volnalle. Iso osa ihmisistä myöskin ihmettelee, että miksi ostan kaiken valmiiksi, mutta helpompaa se nyt on kun on vielä rahaa ja aikaa ;)
Suurinosa tavaroista onkin jo tallilla, mutta kerron niistä sitten kun olen saanut ne kuvattua, eli tähän postaukseen tulee vain tavarat, mitkä löytyivät kotoa.

Sitä ennen voin kertoa, että Volnan uusi koti on nyt varmistunut. Se sijaitsee Littoisissa, Turun liepeillä. Pieni yksityistalli missä on 10 hevosta Volnan lisäksi, sekä yksi maailman söpöin vuohi. Miljoonaa kissaa unohtamatta. 
Tallilla on kaksi valaistua kenttää, lämmitetty satulahuone, pesupaikka kesäisin, loimille omat tilat sekä mahtavat maastot. Volna saa olla sielä koko päivän ulkona, tulee sisälle ainoastaan yöksi, sekä siksi ajaksi kun sitä harjailen ja varustelen. Mamma ei voi siis olla rakastumatta tähän paikkaan. Siellä saa paljon porkkanoita, useaan kertaan päivässä heinät sekä muut rehut. Sekä tietysti hirveästi rapsutuksia ja halailuja, mitä nyt yhtään tallilaisia tunnen.
 
Mutta asiaan, ensiksi;

1. Harjapakki, joka sisältää kaiken olennaisen, löytyy kaviokoukku, piikkisuka,kumisuka, pölyharjaa, kovaa ja hiukan pehmeämpää harjaa, kavio- ja pääharja, suti kaviorasvalle, hikiviila sekä ah, jumalani piikkiviila, jolla lähtee maailman parhaiten talvikarva sekä ylimääräinen hiki ja vesi hevosesta. 

2. Sieniä löytyy yhteensä viisi, jolle jokaiselle on oma käyttötarkoitus. Nahkaa huollan Pharman Leather Dream voiteella, joka puhdistaa ja hoitaa samalla kertaa. Olen myöskin varannut muutamia pyyhkeitä tallille eri tarkoituksiin.

3. Lettareita, paljon lettareita. Vaikka Volnan harja onkin tällähetkellä aivan järkyttävä, mutta heti kun oon saanu sitä hieman saksittua ja siistittyä on näille käyttöä!


1. Tällähetkellä mulla on Volnalle varattuna ketjunaru, sekä jossain vaatehuoneen perällä pitäisi olla yksi normaali riimunnaru, mitä voisin käyttää. Aluksi suunnitelmissa on kuitenkin taluttaa Mammuttia ketjulla, just in case.

2. Pahojen ja laiskojen päivien pelastus, delta! Käytän tätä siis silloin kun en jaksa ratsastaa, vaan juoksutan Volnan, kätevin kapistus mitä hevoselle on keksitty!

Lopuksi vielä mun aarteet( satulahuopien lisäksi),tammamamman riimut !
1. Mun löytö, joka on ihanan värinen, ihanan tuntuinen ja ylipäätään ihana! Tulee käytettäväksi Volnalle luultavasti "Hieman hienommaksi riimuksi"..
2. Järkytys, jonka joskus oon voittanu jostain kisoista, kurariimu tarhaan, ei oo väliä vaikka Tamma päättäis tän tuhota. ( toivottavasti tuhoais..)
3. Normaali tarhariimu, näyttää hirveen mustalta kuvassa, mutta ruskea se on.
4. Mun rakkauspakkaus <3 Nahkariimu, jota käytetään kuvaustilanteissa, kävelylenkeillä yms.

Siinä oli siis jotain varusteita, vielä kotoa löytyy normaali musta joustosatulavyö sekä ruskea loimivyö. Toisessa osassa kuvataankin sitten mun miljoona satulahuopaa sekä Volnan loimet.

2 kommenttia: